Wednesday, December 9, 2009

ukays - pahit akan manis


ukays - pahit akan manis akhirnya

puas aku mencuba
menepis semua dugaan
malah ada yang anggap
aku lupa daratan
peritnya aku lalui
kemelut yang panjang
hingga ke saat ini
ku tidak ketentuan
wanita manakah
sanggup berkongsikan kasih
walau madu bagiku
tapi hempedu bagimu
terkadang harus terima
suratan darinya
tidak salah kalau kasih dibahagi
seadilnya
telah
ku fikir sedalamnya
untuk membuat keputusan
harus aku berterus terang
jujur dalam perbuatan
dan
jatuh air mataku
mendengar pengakuan ikhlasmu
sanggup bersaudarakan dia walau hakikatnya
hatimu terluka
telah
ku fikir sedalamnya
untuk membuat keputusan
harus aku berterus terang
jujur dalam perbuatan
dan
jatuh air mataku
mendengar pengakuan ikhlasmu
sanggup bersaudarakan dia walau hakikatnya
hatimu terluka
moga suatu hari sembuhlah luka
dan kembali ceria walau hati aku ini
milik engkau dan dia
dan kembali ceria walau hati aku ini
milik engkau dan dia

No comments:

anda mungkin sukakan ini

Related Posts with Thumbnails